Ugrás a tartalomhoz Lépj a menübe
 


A 3 legjobb barnító gyümölcs

 Régóta ábrándozol makulátlan, egyenletes barna bőrről, de a napsugarak káros hatása miatt óvatosan bánsz a napfürdőzéssel? Hívd segítségül az ételek rejtett kincseit, és gyönyörű leszel.

Egyes ételek, gyümölcsök és zöldségek igazi barnító bombák. Ráadásul elég csak egyszer egy keveset enni belőlük naponta, hogy rövid idő alatt már látható eredményt érjünk el. A szép, egyenletes barnaság elnyerése mellett pedig egyéb kellemes hatással is bírnak: feszesítenek, hidratálnak és üdévé varázsolnak, ahol csak akarod.

1. Sárgarépa, az egyenletes barnaságért

 

http://vegafood.freeblog.hu/files/2009.02/vitaminbomba1.jpg

Az összes gyümölcs és zöldség között a legnagyobb dózisban tartalmazza a Béta-karotint, amely köztudottan a szép barnaság forrása. A legjobb, ha naponta egyszer elrágcsálsz egy szállal, egyébként főve, párolva, levesben vagy főzelékként is fogyaszthatod. Ha pedig gyors eredményt szeretnél elérni, akkor tarts répakúrát: napi 3-4 szál, szigorúan nyersen fogyasztva. Eredmény: gyönyörű, egyenletesen barna és feszes bőr.

Hogyan hat a bétakarotin?
http://www.lugositas.info/files/image/Supergreens%20%C3%B6sszetev%C5%91i/05%20b%C3%A9ta-karotin%20r%C3%A9pa%20%C3%A9s%20poh%C3%A1r.jpg

Egyre több kutatás támasztja alá a béta-karotin fontosságát. Kiderült ugyanis, hogy hatékony aktívgyök blokkoló. A béta-karotin sárgás színű festékanyaga a bőr hámrétegében lerakódva, nemcsak a káros anyagokat képes közömbösíteni, éppen gyökfogó tulajdonságánál fogva, hanem afféle fizikai szűrőként védi a bőrt a nap UV-sugarainak káros hatásaival szemben, s elősegíti a bőr szép, egyenletes barnulását is.

2. Sárgabarack, a kortalan szépségért

 http://www.vitaminsziget.com/upload/altalanos/barack10.jpg

Jótékony hatása vitathatatlan. Tartalmaz A-vitamint, Béta-karotint (a legfőbb barnító forrás), káliumot, kálciumot, foszfort, C-vitamint és ként. Amellett, hogy segíti a barnulást, növeli a sejtek energiáját, élettartalmát, fokozza a vérképzést, és mérsékli az aszmatikus panaszokat. Vízhajtó, méregtelenítő hatású. Segít leküzdeni a baktériumok, vírusok által okozott fertőzéseket is.

Két évtizeddel fiatalabban

 
India és Kína között él egy piciny népcsoport: a hunza. Messzeföldön híresek felettébb magas életkorukról, kicsattanó egészségükről és makulátlan, fiatal bőrükről. Titkuk a sárgabarackban rejlik. Ennél a népnél ugyanis hatalmas sárgabarackligetek vannak. Hol szárítva, aszalva, nyersen vagy főzve fogyasztják. Naponta akár egy kilógrammot is megesznek belőle. Sőt, a nők már a szépségápolásban is régóta hasznosítják: a gyümölcs magjából nyert olajjal kenegetik minden nap bőrüket. Ettől – és evési szokásaiktól - pedig 15-20 évvel fiatalabbnak néznek ki valós koruknál.

3. Sütőtök, a harmadik legjobb

 

 

 
http://www.metro-media.hu/images/green_pumpkin3.jpg

A sárgarépa mellett a harmadik legjobb barnító zöldség, amely szintén óriási dózisban tartalmaz béta-karotint. Fehérje, rost és zsírtartalma azonban elenyésző, annál gazdagabb a különböző, A-, B1, B2, B3, B6, C és E vitaminokban és folsavban. Sőt, ásványi anyagok bő forrása is, például magas kálium-, foszfor-, vas-, réz- és mangántartalma miatt. Ezek az antioxidánsok és karotinoidok pedig megkötik a szabadgyököket, erősítik az immunrendszert, így hozzájárulnak a keringési betegségek és a daganatok megelőzéséhez is.
Fogyaszd naponta, sütve, püréként, levesként vagy főzelékként elkészítve.

Ha nemcsak az álomszín elérése érdekében, hanem megtartásáért is tenni szeretnél, fogadd meg a következőket:
- gondoskodj folyamatosan a megfelelő béta-karotin bevitelről: sütőtök, sárgarépa és barack rendszeres fogyasztásával
- mindezek mellett a vitaminokról se feledkezz meg: legfontosabbak az antioxidáns hatásúak, a C és az E. A napozás az UV sugarak révén szabad gyökök képződését serkenti a bőrben. Ezek rontják a bőr rugalmasságát, serkentik az öregedését. Az antioxidánsok lekötik a szabad gyököket, segítik a bőr regenerációját, rugalmasságának megőrzését. C vitamint legnagyobb mennyiségben a paprika, a csipkebogyó és a citrusfélék tartalmaznak, míg az E vitamin az olajos magvakban illetve a teljes őrlésű gabona származékokban található
- jól jönnek a telítetlen zsírok is, mint például az olíva olaj, illetve a hidegen sajtolt olajak, amelyek biztosítják a bőr optimális zsírtartalmát, megakadályozva a hámlást, párolgást
- és a folyadékbevitel: a bőr hidratáltsága garantálja a feszességét, frissességét. A szép bőr a bevitt folyadékmennyiségtől is függ. Ajánlott napi mennyiség: 2-3 liter szénsavmentes ásványvíz.

forrás:www.nana.hu

 

Hozzászólások

Hozzászólás megtekintése

Hozzászólások megtekintése

lola@freemail.hu

(lola, 2009.11.22 16:34)

nagyon jo ez a modszer ....probaljatok kii....